T-Mobile na Jizerské 50 ukázal, jak lze spojit technologii a ekologii. Díky dronům zajistil kvalitní signál a podpořil udržitelnost recyklací telefonů a opakovaně použitelnými vaky. Akce se zúčastnilo rekordních 23 tisíc návštěvníků.
Letošní ročník legendárního běžkařského závodu Jizerská 50 přinesl nejen skvělé sportovní výkony, ale také inovace, které by mohly změnit podobu velkých akcí. T-Mobile, hlavní partner závodu, zde poprvé nasadil revoluční technologii distribuce mobilního signálu pomocí dronu.
Jednou z největších novinek letošního ročníku byl dron vybavený speciální technologií, který kroužil nad trasou závodu a zajišťoval stabilní mobilní signál. Toto inovativní řešení vyvinuté ve spolupráci s firmou Primoco UAV SE má potenciál změnit způsob, jakým se poskytuje mobilní pokrytí na odlehlých místech.
Drony jsou vhodné nejen pro sportovní akce, ale také pro krizové situace, jako jsou povodně nebo požáry, kdy pozemní infrastruktura selhává.
„CHKO Jizerské hory je místem častých sportovních akcí a zároveň lokalitou hodnou ochrany před výstavbou, proto zde tato technologie dává smysl,“ vysvětluje Luboš Lukasík, ředitel divize pro firemní zákazníky T-Mobilu.
Jizerská 50 se letos zaměřila i na ekologii. T-Mobile ve spolupráci s organizací Remobil umožnil návštěvníkům odevzdat staré telefony k recyklaci. Jen za loňský rok se tímto způsobem podařilo zrecyklovat téměř 47 000 přístrojů. Letos přibylo několik stovek dalších. Ti, kteří přinesli telefon k recyklaci, se navíc mohli zúčastnit soutěže o hodnotné ceny.
Dalším krokem k udržitelnosti bylo nahrazení jednorázových plastových pytlů, které běžně dostávají závodníci na osobní věci, opakovaně použitelnými vaky. Každý z 8 413 účastníků obdržel odolný magentový lodní vak, který lze použít nejen na další závody, ale i na výlety nebo kempování. Podle společnosti se tak podařilo ušetřit až 5 tun plastového odpadu.
Letošní ročník Jizerské 50 přilákal rekordní počet návštěvníků. Podle měření T-Mobilu se na místě pohybovalo celkem 23 610 lidí. Závodu se zúčastnilo 8 413 běžkařů, včetně 284 závodníků v kategorii T-Mobile firemní štafety.
Akce přilákala i zahraniční návštěvníky, nejčastěji z Německa, Polska a Slovenska. T-Mobile tradičně nabídl běžkařům tréninkovou Magentovou stopu v délce 17 kilometrů, která si získala velkou oblibu.