České herní studio Warhorse slaví historický úspěch. Jejich nejnovější hra Kingdom Come: Deliverance II se první den po vydání prodala ve více než milionu kopií a okamžitě se stala nejprodávanější hrou na platformě Steam. Vývoj hry stál miliardu korun, které se studiu vrátily během jediného dne po vydání.
Druhý díl středověké hry z českého studia Warhorse překonal veškerá očekávání. Hned první den po vydání se prodalo přes milion kopií a hra se stala světovou jedničkou na herní platformě Steam. Vývoj, který stál zhruba miliardu korun, se tak zaplatil prakticky okamžitě.
První díl Kingdom Come: Deliverance se za šest let prodal v osmi milionech kopií. Dvojka tento úspěch předčila hned v prvních 24 hodinách – prodeje dosáhly dvojnásobku toho, co první díl ve stejném období. Kreativní ředitel Daniel Vávra potvrzuje, že současný trend předčil i jejich interní sázky o prodejích.
Nový díl hráče zavede do unikátního prostředí středověkého Kutnohorska a Českého ráje. Kromě dvojnásobně většího herního světa nabízí vylepšenou grafiku, propracovanější příběhové sekvence a český dabing. Stejně jako u prvního dílu se očekává, že hra přiláká turisty do skutečných lokací.
Warhorse Studios se díky úspěchu prvního dílu zařadilo mezi přední česká herní studia jako Bohemia Interactive (série Arma) a SCS Software (Euro Truck Simulator). Druhý díl tento status ještě upevňuje – na platformě Steam překonal známé značky a stal se globálně nejprodávanější hrou. V předprodejích v Česku skončil těsně za legendárním Zaklínačem 3.
Hra kromě komerčního úspěchu sklízí i pozitivní recenze za technické zpracování a věrnost historickým reáliím. Jediný zákaz přišel ze Saúdské Arábie kvůli obsahu týkajícímu se LGBT tématu, což vyvolalo diskuze na sociálních sítích. Studio si však za svým kreativním rozhodnutím stojí a hájí se uměleckou svobodou.