Rychlost.cz Články Jak změnit poskytovatele internetu?

Jak změnit poskytovatele internetu?

09.11.2018

Internetové připojení je pomalé a nestabilní, cena vysoká a zákaznická podpora vám nikdy nepomůže. Zní vám to povědomě? Pokud ano, je nejvyšší čas vašeho poskytovatele připojení vyměnit za někoho, kdo vám nabídne kvalitnější služby. Přechod je často jednodušší, než se na první pohled zdá.

Vyhledejte si alternativy

Nechat se unést emocemi a internet bez předchozí úvahy zrušit je jednoduché, ale z určitého pohledu docela riskantní. Je pochopitelné, že vás opakovaný výpadek připojení může rozčílit, ale i tak byste se měli nejdříve podívat na to, jaké alternativy v dané lokalitě máte. V některých oblastech je poskytovatelů stále velmi malé množství a nezřídka nabízí identické služby (případně stejnou technologii), a proto byste si moc nepolepšili.

S hledáním lepší a výhodnější alternativy vám pomůže vyhledávání a nezávazná poptávka připojení u nás na webu. Zadáte nejdříve město a ihned vidíte poskytovatele společně s nabízenými tarify, způsoby připojení a rychlostí. Po zaškrnutí máte možnost odeslat nezávaznou poptávku. Když na 100 % víte, že máte na výběr, můžete začít řešit výpověď u stávajícího poskytovatele.

Pohled do smlouvy odhalí pravdu

Poskytování internetového připojení je spojeno s uzavřením smlouvy a jak už to tak bývá, většina zákazníků ji pouze prolétne, ale nepročte si ji pořádně. Smlouvu si vyhledejte a zjistěte, jaký máte závazek. Standardně se smlouvy uzavírají na dobu určitou se závazkem využívání služby po dobu 12 a více měsíců od data spuštění. Smlouvu lze bez postihu v takových případech ukončit nejdříve po uplynutí sjednané doby. Pokud se vám podaří trefit s požadavkem na výměnu poskytovatele do období, kdy má smlouva končit, oznamte poskytovateli (nejčastěji písemně), že trváte na tom, aby vám službu dále neposkytoval.

Doba sjednané ve smlouvě již dávno uplynula? V tom případě máte možnost smlouvu bez udání důvodu ukončit – výpovědní lhůta by měla činit maximálně 30 kalendářních dní a počíná běžet dnem následujícím po dni doručení výpovědi. Během této doby máte možnost domluvit se s novým poskytovatelem, který vám v drtivé většině případů dokáže jeho internet zprovoznit během pár dní. Roli hraje pochopitelně také technologie a další specifika, nicméně pokud se nic nezanedbá, rozhodně by se nemělo stát, že zůstanete bez internetu. A to je hlavní!

Možná z toho bude sleva

Jakmile se obrátíte na vašeho poskytovatele s žádostí o ukončení smlouvy o poskytování internetového připojení, s největší pravděpodobností se vás pokusí nějakým způsobem přemluvit, abyste rozhodnutí ještě promysleli. Běžnou strategií je nabídnutí slevy, nového modemu či například tabletu zdarma.

Máte-li internet od některého z velkých operátorů, je podobný scénář prakticky jistý. V takových případech pochopitelně záleží již pouze na vás. Někdy je sleva atraktivní a dokáže vyvážit nedostatky samotného připojení, jindy vás má pouze umlčet a zavázat na další období. Otázkou zůstává, na co vám bude tablet zdarma, když k němu budete mít pomalý a nespolehlivý internet. Tak jako tak se nenechte mučit nekvalitními službami. Změna poskytovatele je s vyhledáváním připojení podle města otázkou chvilky.

Autor článku: Lukáš Benzl